Staat op een royementsverklaring ook het kenteken van de laatst verzekerde auto?

ik heb een royementverklaring uit nederland ontvangen,de verzekering hier erkend wel het document maar zegt dat er een kenteken op moet staan van de laatst verzekerde auto.
maar dat staat er niet op,is dat altijd zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ha, die Marion61;

Op een royementsverklaring staat jouw geschiedenis als klant bij die maatschappi, ongeacht de auto. Misschien heb je de laatste groene kaart van die auto nog: daarop staat wel het kenteken en ook de naam van de maatschappij waar die auto het laatst verzekerd was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij niet. Een royementsverklaring zegt iets over je rijgedrag en niet over het soort auto waarmee je voor het laatst gereden hebt. (Nb de verzekering moet wel op jouw naam hebben gestaan anders is registratie van schadevrije jaren niet mogelijk)
Echter tegenwoordig is er het zgn. "roy-data" systeem. een digitaal archief waar de verzekeraar jouw schadevrije jaren in aanmeldt nadat je je verzekering beëindigd. Mocht je dus overstappen naar een andere maatschappij dan kan deze je jaren uit die database halen. Je schadevrije jaren blijven overigens maar 1 jaar geldig. Daarna vallen ze weg en zul je weer opnieuw moeten beginnen met opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het royement is hier 5 jaar geldig ongeacht of het uit nederland is
het staat op mijn naam net als de auto
ik 75% no claim
12 jaar schadevrije jaren en daar zitten die viezerikken gewoon mee hier in plaats dat ik 2300€ per jaar moet betalen gaat mij verzekering omlaag vanwegen die 75%
en nou moet ineens het kenteken erop staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry marion, ik lees nu dat je in Italië woont. En dus ken ik de regels daar niet, alleen hoe mijn ervaring in NL is. Overigens staat de bonus/malus korting (die 75% no claim waar jij het over hebt) los van het aantal schadevrije jaren. Maar goed, ook dat kan in Italië anders zijn. Nou weer even terug naar je vraag, en wellicht een simpel antwoord, maar wat zegt je oude verzekeraar ervan als je hen vraagt om er een kenteken op te zetten of dit in een begeleidend briefje erbij te doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb ze al een email gestuurd
t is van de generali in nederland en die hebben ze hier ook dus t is nota bene dezelfde verzekeringsmaatschappij